lördag 4 december 2010

Svårt att bestämma mig.





Marcus väntar på att nästa låt ska starta, japp, nu har vi haft två dagar med soundcheck/musikrep med ensemblen och orkester. Och det är ju så roligt, jag tycker att alla låtar är den bästa, först Sway och så går jag och sjunger på den och är helt övertygad om att jag tycker att det är den bästa i föreställningen, men sen kommer Land of Confusion och då tycker jag att den nog är den bästa låten och så fortsätter det låt efter låt...vilket borde betyda att alla låtar är de bästa, eller!?





Så här ser det ut, Inga-Lill, Annika och Paula i koncentration och med full röj, eller så blir det mer åt det här hållet:



Lite upp och ner alltså. Om det är någon som undrar så är det Jacob, han som är ansvarig för ljudet, som lite smidigt pratar med orkestern utan att lämna scengolvet. 
Men vi har alltså haft effektiva dagar och hunnit sjunga igenom det mesta. Så nu har musikalen Romeo och Julia verkligen landat på Göta Lejon.
Annars då, vad har jag gjort, ja det har varit ganska lugnt, när jag inte har hållit i musikrepen så har jag suttit med ack så viktigt pappersarbete. Vilket är skönt att få tid att få hinna med, men det roligaste är att jag får blandningen mellan det administrativa och jobbet som sker bakom scen, lyx kallas det!

Nu önskas det en mysig 2a advent i snömyset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar