söndag 12 december 2010

Man får hålla i hårt för att hänga med!


Fina Anton Lundqvist sitter och väntar på sin entré....
Ja som ni ser händer det saker här, just nu repeteras det överallt på teatern, på schemat kan läsas: vi repar på scenen, restaurangen, off-stage (det är ett annat ord för där du får plats, köket tex.), något skyffe, Orionteatern och logen som stället det repas i. Allt för att effektivast utnyttja den tid som finns, dessutom har Selma, Shenie och Alexandra kommit in och börjat repa, så nu ska vi bara lösa lite tekniska problem och få flyt i det hela.
Som jag skrev förra gången så skulle vi ha smink- och kostymrep, vilket vi också haft. Det är en fröjd att se alla i deras kreationer. Så även om dagen innehåller många problem, så som att kostymen inte går att röra sig i som man vill eller att perukerna inte sitter exakt som de ska än, så är det också många skratt och glada kommentarer!


Här är det ju väldigt svårt att säga vem det är, men det är ännu svårare att dansa i kan jag tänka mig...
Vi har också fått in ljuset, det gör så mycket större skillnad än man kanske tänker på, men titta bara på bilden nedan hur fantastiskt fint ser det inte ut!?

Vad har hänt mer, jo vi har haft tekniskt rep med ensemblen och bara övat övergångar på akt 1, jag har burit notställ och en hel del frukt. Kokat kaffe, försökt byta lampan på kontoret (utan vidare framgång men trägen vinner så ska på den imorgon igen), renskrivit mina anteckningar i manuset så jag fattar vad jag menar, haft produktionsmöte, skrivit ut noter och scheman, sammanställt biljett-önskemål ja ni fattar lite allt möjligt. Så det är kul att nu känns det att det närmar sig premiär och att saker rulla på i en väldig takt.
Men några veckor till har vi på oss…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar